keskiviikko 20. heinäkuuta 2011

Kiusauksia...

Eilen tuli H&M:n uusi syyskuvasto ja siinä oli paljon Ladies –malliston vaatteita, jotka näyttivät kivoilta ja minun tyylisiltäni. Itse asiassa inspiroiduin kuvastosta niin, että olin valmis miettimään tilauksen tekoa. Asiaa pidemmälle pohdittuani ilmeni muutama ongelma:

1.    Minun piti alkaa säästökuurille.

2.    Monet kuvaston kivoista vaatteista minulla on jo vaatekaapissani, tai ainakin vähintäänkin samantyylisiä. Joten loputtomaan vaatekaapin sisällön toistamiseen ei kannata ryhtyä, vaikka esimerkiksi kauluspaitoja tosin saakin olla useita.

3.    Minusta on tullut ajan myötä sen verran nirso, että haluan yksilöllisiä vaatteita. Tämä tarkoittaa sitä, että H&M:n ns. massavaatteet ei tyydytä tätä tarvetta. Useimmillahan meillä on nimittäin varaa ostaa H&M:n edullisia vaatteita ja siitä johtuen samoja kivoja vaatteita näkee katukuvassa turhan monella ollakseen yksilöllistä pukeutumista. H&M:n vaatteilla ei saa rakennettua persoonallista ja yksilöllistä vaatetusta, vaikka kylläkin muodikasta ja oman tyylistä. Siinä ongelma, monet vaatteet ovat niin kivan näköisiä, että tekisi mieli ostaa itselle, mutta yksilöllisyys kärsii hinnan ja massatuotannon vuoksi.

Jään nyt selailemaan kuvastoa ja pohdiskelen tätä ”kolmiongelmaa”. Täytyy sanoa, että H&M:n on täytynyt onnistua hyvin kuvastossaan, kun se saa lukijan haluamaan vaatteita ja inspiroitumaan niistä. Siinä on markkinointisuunnittelijat osuneet aika nappiin, ainakin minunlaisteni kohderyhmän osalta.

Ei kommentteja: